Tuesday, 18 December 2012

Kenangan Terindah bersama AYAH

DISCLAIMER: This entry is not meant to teach you how to produce illegal stuffs. I am not responsible for any misuse of the information provided.
--------------------------------
 

"Nouie, intang-intangan no longong nu" pesan ayah.
"O bo... ai bo" jawabku.
Ayah pesan aku supaya berhati-hati dengan tangan aku. Jawapan aku pulak adalah seolah-olah berjanji aku aku akan berhati-hati. Aku ingat, masa tu aku tengah leburkan besi..kadang-kadang aku leburkan timah. Aku ingat aku kumpul paku kat sekeliling rumah dan leburkan besi-besi yang aku jumpa. Hasil kutipan aku akan jadi hasil kerja aku nanti.
Ni la rupa besi bila dah dileburkan.
 
Percaya atau tidak, aku pernah leburkan besi macam kat atas tu. Bahaya jugak rupanya. Lepas leburkan besi, aku ingat bapak aku ajar aku macam mana nak 'sieve' a.k.a tapis besi lebur tersebut dalam penapis khas. Motif dia;

Monday, 17 December 2012

First Date with Online Guy Part II

NOTE: This entry is suitable just for JIWANGERS that is willing to read a long entry. ;)
Please read First Date with Online Guy  (if you haven't read) before you continue reading...

I parked my car and put on my nude shoes; the one that ‘bite’ me the other day. Well, I know I can’t stand ‘angin malam’ so I will always choose to wear closed shoes. Call me a fashion criminal. I don't really mind.

The nude shoe of mine.

As I walked into HAYAKI (one of my safe place*), he followed me from the back. We took the seat at the outer corner. Next to the couple with matched all in black attire. I was with my one piece nude colored simple dress with hair braided to my left shoulder. No makeup on like always and just Lipice on my lips. He was with black trouser with black and white stripes long sleeved shirt. Not bad after all.


First Date with Online Guy

NOTE: This entry is suitable just for JIWANGERS that is willing to read a long entry. ;) 

I was standing in front of the ticket counter when I saw his name appear on my small screen and a guy standing beside me. I looked at him and try to recall the memory of his face on his Facebook account. (That’s him!)

I lifted my hand and he holds it. Shaking hands. Okay!? Not holding hands like what you might have thought. ;)

Sunday, 9 December 2012

Dr.M yang ragu-ragu

Di sebuah tanah yang lapang berpokok sebatang, ramai orang sedang berkumpul. Angin bertiup sepoi-sepoi bahasa. Aku yang berada di tengah-tengah orang ramai sedang menyandar kepada pokok sebatang yang rendang itu. Di sebelah kiriku adalah Tun Dr Mahathir. Dia seorang yang peramah dan tidak sombong. Dr.M berbicara denganku seperti seorang datuk kepada cucunya. Bergelak ketawa dan mesra.


Lukisan tahap tadika. Gedik nak cuba.

Tiba-tiba orang ramai yang tenang menjadi kecoh. Rupanya Najib sedang berarak melintas membelah 'crowd' orang ramai. Dia bersalam-salaman dengan rakyat sambil melambai-lambaikan tangan. Tetapi daripada riak wajahnya, dia amat megah,sombong dan angkuh dengan dirinya sendiri.

"Najib dah nak lalu tu Dr" kataku kepada Dr.M dengan nada selamba walau hatiku sinis.
"Emm... saya nak kena pergi dah ni. Kalau tak jalan sama-sama kat belakang dia kang orang ramai bising pulak sebab saya duduk jer kat sini (bawah pokok)" jawab Dr.M kepadaku.
"Oh..dah nak jalan ke, kalau macam tu boleh saya ambil gambar dengan Dr.M dulu?" pintaku.