Tuesday, 3 September 2013

Resolusi September

Oh ya... Hai kawan-kawan!


Minyak baru naik harga semalam dalam sekelip mata!
Seperti kehadiran September dalam tahun 2013. Dalam sekelip mata dah nak hujung tahun.
Rasa macam semalam aku baru bergaduh dengan orang pejabat pasal tarikh kiamat 21.12.12. *le Len rasa itu *tahi lembu*.

Walaupun haram untuk mempercayai tarikh tersebut dan aku tak percaya semua itu.
Tapi jauh di lubuk hatiku ada mengatakan bahawa kiamat itu boleh berlaku pada bila-bila masa.

Maka dengan itu, ianya juga tidak mustahil boleh berlaku pada 21.21.12. (BM aku dpt A1. Jadi aku cuba nak show off tatabahasa aku bagus. That is the point. Tapi nampaknya tidak ada sesiapa yang memahami. Gagal.)

Ade jugaklah *le Len rasa macam nak bertaubat sebelum 21.12.12. Mana tau la betul-betul pulak end of the world kan. Hahaha.. bodo!!

Tapi pada 20.12.12 aku tengah lepak dengan dak mamat ni kat McCafe Mutiara Damansara.
Dengan muka selamba aku cakap..

'Hey, today is 20.12.2012. Rumours say it is the END OF THE WORLD tonight. If it is true, this is the dumbest move. Spending the last minute of my life with a I-Don't-Know-Stranger like you in a McCafe".

"Yea.. that is stupid. I mean we are stupid" jawab dia.

Kembali kepada tajuk post ini. Maaf, saya lari daripada topik/

Resolusi pada bulan September ini ialah....


Tak nak makan McDonald's bulan ini...

Inilah reaksi-reaksi yang 'memberangsangkan' daripada rakan-rakan facebook... 



Langsung tak membantu kan?



p/s: Oh ye! Aku memang tak makan Burger King sebab font logo dia amat hodoh.
Aku tak faham kenapa tapi aku sakit hati tengok font dia.





16 comments:

4feet8 said...

oit.. sbb font sajeke len..?
sini nak kasi lempang satu kali.. hahaha..

err..sebenarnya kita belum raya umah sha ni.. grrr.. raya pun dah nak habis jumaat nih..

selamat berjaya bersama resolusi tu.. hahaha... (takmo tgk ada check in McD lagi dlm 4sq!)

BetulKe? said...

Aku pun tak paham kenapa ko minat McD besh sangat ke Len? hahaha..

Mengikut saman yang dimenangi oleh Chef Jamie Oliver penyediaan Hamburger McD sebenarnya tak seusai untuk manusia ianya adalah teknik yang digunakan untuk penyediaan makanan haiwan erk.. yucks..

Patut la lembut sedap semacam hamburger dia.. untuk binatang rupernye..

plain83 said...

Len, pe kata ko tambah lg satu resolusi -> lebihkan memakan makanan yang dimasak sendiri? heheheee :p

Len Inouie said...

4feet8: Ni azam baru la ni..sempena makin tua. :p

Anon: mmg mekdi bukan utk manusia. mungkin utk super saiyan jak.

Plain: Yg tu perlu aku pindah rumah dulu br bleh msk sendiri. Skrg ni rumah bleh msk light food jer.

Woha said...

Saya pun cadangkan agar saudari Len masak sendiri untuk jaminan makanan juga exercise dan relakan minda..

Memasak satu aktiviti sihat jika dilakukan dengan betul :)

Wenwink Kidu.Duki said...

hahhahaha mari makan kek tanah hehe

Anonymous said...

nak main pepet..

lol said...

pevert tul anon ni hahaha

plain83 said...

Uikss tukar template backgroud blog nmpk...hehee, dh mcm aku punya blog template lol... bagus utk security dari kna hack via code template sbnarnya kalo pilih set template dari blogspot, good move len ^^ ... Oh btw, happy birthday!! I miss your comments la huhuu, slamat meniup lilin n makan cake yeh!! XD

plain83 said...

oh rupa2nya kalo view ikot smatpon jer baru nampak template blogspot... kalo view kat laptop pulak akan nampak template asal ko... hahaha ilusi optik rupanya tadi...

Len Inouie said...

ahhaha...
Tenkiu plain.

ahmadje said...

aku view guna fon x smart nampak tulisan je....teringin nak tengok muka cik len yg comel tu....

Anonymous said...

Wah plain ada smartfon :P

plain83 said...

Lennnnnnn~ :p

update la blog dgn join Contest GA Isi Buih Kata Komik aku, deadline 12 Oct 2013, meh cepat!! XD

plain83 said...

Len, aku tau ko banyak idea sbenarnya kan? hahahaah... aku menanti entry contest dari ko len... ko mesti join len, mesti!! lol :p

plain83 said...

Lennnn~ aishhh tetiba teringat kat ko la len, ko sihat? jgn abaikan bloggie land, uhuhuuu~