Friday, 29 March 2013

Monday, 25 March 2013

Friday, 15 March 2013

Sape yang bungux!?

March 13, 2013
*le len Inouie sedang berbaring di atas katil selepas balik dari gym. Jari rancak menaip dan tekan 'Send' to 'Hairro'.

Monday, 11 March 2013

Aku tak dapat terima kenyataan

*le Len Inouie tengah tengok siri 'New Girl'. Dia memang suka tengok cerita tu.. sebab watak Jess dalam tu memang sengal dan bodoh pun ada. *le Len Inouie leka menonton siri tersebut sehingga tidak sedar bahawa dia berada di rumah orang. Hohoh!

Setelah lebih 10 episod tetiba *le Len Inouie bersuara....

Thursday, 7 March 2013

Abdomen putus NGERI! (18SG)

Ceritanya begini ....

Pada suatu malam... (suatu ke satu? Adeh... tatabahasa aku semakin hancos)
*le Len Inouie ternampak satu kelibat terbang dari arah tingkap menerjah masuk ke dalam bilik. Sungguh!! Sangat ngeri dan seriau. Bulu roma menegak dan tangan lantas mencari benda untuk perlindungan diri.

Yang sempat dicapai oleh tangan *le Len Inouie hanyalah sebatang penyangkut baju sebab dia tengah melipat pakaian di atas katil. Mata tajam memerhatikan pergerakan objek ngeri yang sedang terbang itu!
Memang SAH!!!!!!!! OMG!!!!!!


Tuesday, 5 March 2013

My brother's texts from a danger zone!

P/S: Sila abaikan masa. Jam handphone diriku laju. Sesetengah isi perbualan ditapis. Harap maklum.
 
March 4,
 
Len: Mcm mana sda keadaan sn?
Hairro: masih tegang...blm dkenalpasti jumlah mundu dcni. sbb dorg tnggl d perumahan PATI..xtau mana satu. tmpt tu dikepung skrg...blh dgr klu ada tembakan
 
(Hairro)

March 5,

 
11:37, Mar 5 - Hairro: smua polis d balai polis skrg dlm posisi mnembak suda..ada yg baru datang d kampung pengkalan.. tangker pn bsdia.. kmi blh nmpk dr cni..
11:38, Mar 5 - Hairro: flat kdiaman kmi pn ada polis yg jaga..
11:39, Mar 5 - Hairro: komando
11:47, Mar 5 - Len: jd kamu d rmh jak la ni?
11:41, Mar 5 - Hairro: ya..polis arahkn kami bkurung
12:00, Mar 5 - Len: mmg lgsg x dpt keluar la.jd makan mcm mana?

Monday, 4 March 2013

Adik aku dalam bahaya!!


Aku memang risau.
Orang-orang Kiram buat 'new branch' di Kunak. Ada dalam berita harian.
Jarak pangkalan baru cuma 6km dari rumah adik aku. Penduduk dah mula keluar daripada Kunak dan adik aku pula kena 'stayback' atas urusan kerja. Adik aku kerja kat unit Comminicable Control Disease (CDC) dan yang tak bestnya, kakitangan awam yang kerja bahagian keselamatan (termasuk doktor) dilarang untuk meninggalkan lokasi. 6km tu dah kira dekat.. tapi laut lagi dekat. Jarak cuma 500m dari rumah adik aku dan  orang-orang Kiram dijangka akan menyerang dari laut.

Yang lagi menyebabkan aku sakit jiwa.