Monday, 21 January 2013

"like" & "unlike"

Walaupun aku sudah makan Crepe yang sedap di Humble Beginning, cupcakes yang sedap di Wondermilk, serta Nachos & jus celery+epal hijau yang awesome di Table Talk, aku tetap bercakap seperti orang tidak pandai bersyukur pada hari ini. Begitulah kata-kata pembuka aku hari ini.
Pokoknya, aku stress sebab New Year Party yang aku organize adalah hari esok 22 jan 2012 dengan 330 tetamu. Itu sudah cukup menjelaskan kenapa aku tidak dapat update blog dengan kerap sejak tahun ini. Maka dengan itu aku tidak keruan. Bontot panas ala-ala butthurt. Sakit pinggang.
(apa kaitan?)
Maafkan saya.. saya telah keluar daripada topik asal.
Topik ialah 'like' & 'unlike'.


Kawan saya post : "RIP dad"
Jumlah 'LIKE'. 49 Likes (sebab kawan dia 1++) jer dalam fb).
WTF!?
Macam kejam sial.  Bukan macam. Memang! Memang kejam sial!
Orang meninggal dia 'Like' pulak.
Where is the f**kin' 'unlike' button?
Perlukah aku klik 'like' and 'unlike' semata-mata dapat perasaan menekan butang 'unlike'?
Haish~
Whats wrong with u mak jukenbeg?
mak jukenbeg pun memang dari dulu 'listen let me speak' style jugak.
Semua mesti 'Like' munyer.. 'unlike' tak wujud.

p/s: Contoh adalah rekaan semata-mata.
.

9 comments:

Anonymous said...

Aku dah delete facebook aku tapi aku faham kenapa..

Sebab ada button 1 je "Like" maka orang gunakan ia untuk pelbagai tujuan Len.. Like bukan bermakna suka semata-mata. Jadi jangan salah faham.

- Like kadang orang maksudkan terima kasih sebab beritahu
- like juga menandakan yang kawan dah baca
- Like juga opposite bagi takziah sebab malas nak taip
- dan pelbagai tafsiran..

Mungkin kena proposed kat Facebook bubuh button lain selain like aje..

Anonymous said...

Oh yea orang "Like" sebab suka anak dia mendoakan ayah dia pun boleh juga sebab anak dia tulis "RIP Dad"...

Bukan bermakna orang suka ayah dia mati Len.

Len Inouie said...

hahah..
aku saje jer nak bising. :p

plain83 said...

owh.. mcm tu ka? tak penah ada fb.. kekeke :p

KuliCabok said...

tapi sekarang ada blog ke page yang kena like baru kita boleh baca

menyampah betul biasanya aku pangkah je malas nak like dan baca padam muka..

jenis paksa like page buat apa

hime s said...

ahahaha kang kalo ade 'unlike' or 'middle finger' button kang ramai lak org kne troll kat fb kang

Jna marcello said...

ok kenapa Na tak fahan entry ni Len..
boleh jelas kan dgn mudah?

boni kacak said...

hahahaha.. lepas ni kita jangan tekan button like untuk status2 yang macam tu.. betul juga kata len tu. kadang2 rasa macam tak manis pula bila kita like dengan status2 macam tu..

Anonymous said...

Jna marcello..

Len cakap pasal orang "Like" status yang tak sepatutnya :)