Monday, 26 November 2012

Miss Freedom

Hmm..ada orang cakap aku ni;
'silent person', 
pemalu, 
nampak tua, 
macam bawah umur, 
happy go lucky, 
hanya senyum, 
kera sumbang, 
sporty,
humble,
low profile,
show off,
naive,
budak baik,
kejam,
lesbian,
womanizer,
miss literature,
simple,
complicated,
independent,
needy,
hard to control,
submissive,
obedient,
violent,
fun,
gorgeous,
ugly,
tabah,
cengeng,
nakal,
baik,
honest,
weak,
strong,
straight to the point,
active,
passive,
muka tak tahu malu,
dan sebagainya...





What!?
Nampak tak betapa kontra sesetengah sifat yang orang bagi kat aku?
Serius aku tak reka semua tu. Orang yang cakap. Haha! Banyaknya versi *le Len Inouie.
Tapi kau rasa, tak perlu pun dalam dunia ni kita nak berusaha nak explain kita siapa dan buat orang faham kita ni macam mana. Aku tak nak membazir tenaga nak explain aku sape.
If the person really want to know you, be your friend. Eventually they will know who you are and except what you are.

Okay.. tapi yang ni aku rasa aku kena explain jugak sikit.
Ada orang cakap aku ni suka buat hal sendiri, tak berapa bersosial.
The fact is: I am scared of commitment or attachment.  
Serious aku cakap. Aku takut komitmen dan 'restriction'. Kadang-kadang bila dah cakap pasal bestfriend2, ada orang semua nak buat benda sesama. Kalau boleh nak gi mandi pun sama-sama.
Sorry! Aku memang bukan that girly gurl... I can't spend time shopping with you all the time. my dear sist. Listening to you all the time. Talking to you all the time. ahh~ kadang-kadang friendship is more than couple pulak. Heavy! Suffocating. 

Aku juga gelabah bila diajak keluar berdua-duaan. I care about first impression, I care about what people feel, I care about people's TIME. Kalau keluar berduaan (tidak mengira jantina), bagi aku itu sangat bermakna sebab seseorang pilih sejam/sehari tu dalam hidup dia untuk bersama aku. Jadi aku rasa bersalah kalau aku buat masa dia tu terbazir. Sebab aku pun tak suka orang membazir masa aku (terutama sekali lelaki). 

Entah.. mungkin aku ni memang 'approval seeker' ke ape aku pun tak tahu lah..
Apa-apa je la.. tapi aku memang tak suka feeling of restriction. Buat masa sekarang aku masih sentiasa berada dalam keadaan yang mempunyai perasaan BEBAS! aku tak suka routine yang melibatkan persetujuan semua orang. Ish..

Tapi yang bodohnya, for the person I fell in love, aku sangat obedient kot..  entah, kalau pasangan aku lagi suka yang mengongkong kot. Feeling like 'owned' more.
Hahah! There you go *le freak Len Inouie.


p/s: Tumitku mempunyai progress yang baik agaknya.



0 comments: