Tuesday, 25 September 2012

Nak Kissable Like Me?

Oh ye.. tengok  member post pasal Lip Balm Favret, aku pun terpanggil sama nak  post pasal lip yang kissable. Well, dulu aku seorang kera sumbang. [aku dengar orang panggil aku camtu dan aku wat derk jer]

Aku kecik-kecik dulu masa umur 13 tahun dah masuk asrama penuh yg beribu batu jauhnya dari rumah. Xde sape kot yg boleh advice aku mcm mana nak jagu muka, nak jaga kulit dan segala perkara untuk menjadi wanita sejati. Hahah.. poyo. Masa tingkatan 2 ada member tegur cakap bibir aku kering sangat dah jadi macam biskut cracker. Kulit berterbangan mcm cebisan biskut. Jadi aku pun beli lip balm yang sgt ekonomi. Umur 14 tahun pd tahun 2001 agaknya mak bapak bg duit byk x?

Lip Ice Sheer Color
Hmm.. masa tu lip balm paling murah, tidak berwarna dan tidak berkilat serta tidak berbau ialah Lip Ice Sheer Color. Harga time tu baru rm5.90 or rm6.90 kalau x silap.
Tekstur dia sangat 'watery'/berair tapi tidak berminyak. Pastu pandai tukar warna. Packaging sangat cantik. Kecil mcm pensel ketot. Dulu dia lagi kurus berbanding sekarang dan hanya ada satu jenis.






Sekarang dah ada 3 jenis.
- Fragrance Free  (tak ada bau dan rasa)
- Strawberry        (bau strawberry yg sweet)
- Shimmer           (Ada glitter tapi tak banyak sangat)

Fragrance Free Latest (as on Sept 2012)

Aku suka Fragrance Free sebab lebih suka yang simple. Shimmer aku pakai untuk majlis makan malam sebab aku tak suka lipstik + tak suka + tak confident + awkward. Hahaha...

Jangan risau kalau pakai balm yang sama dengan member sebab warna dia akan bertukar dan tak akan sama dengan orang lain. :)
Nampaknya dah 11 tahun saya bersama Lip Ice.


Shimmer[kiri] & Strawberry Flavor[kanan] (as on Sept 2012)










Dulu lip balm ni sangat subtle...ada sekali dia tukar jadi sangat berminyak menyebabkan  aku segan nak pakai nanti bibir berkilat-kilat macam sundal. Syukur dia dah kurangkan kilatnya jadi sederhana.
Sekarang harga dah naik RM14.90!!!!!!! Within 11 tahun harga naik jauh gila beza. Tp aku tetap cintakan kau Lip Ice. Mwwah!!!




Sebagai bukti Lip Ice ni memang sesuai dan bagus untuk aku. Gambar ni tak ada photoshop mahupun lipstik. Hanya gunakan Lip Ice Sheer Color (Fragrance Free)

6 comments:

Prince of Noob said...

wow very hot lah u pakai lip balm tu... very make pipel wan kissable... done follow u - Noob

ahmad zikron said...

nice...

Len Inouie said...

Lelaki pun boleh pakai. =) baru cool. haha

ahmad zikron said...

kalau lelaki pakai pelik la plk..jd adik-adik la..hehehe

Len Inouie said...

Hahaha.. adik-adik? hmm..
:P

Miss Zahirah said...

mmg best pakai lip ice ni..
my fav too.. ;)
pink2 je lips.. hihihi