Wednesday, 24 June 2009

kena halau.adakah satu masalah besar?

lepas satu prob settle, satu prob lg datang.
ape dah... hari ni ktorang kena halau dr rumah sewa.
bukan sebab ktorang x bayar sewa tapi sebab tuan rumah tu 'baik'.
sebelum duk rumah, dia janji nak pasang kipas every room. tengok2 dia pasang satu kipas kat ruang tamu jer.. pastu masa deal pasal sewa, dia kata, dia xkan naikkan sewa selagi x habis kontrak. tp x sampai 6 bulan duduk dia dah naikkan sewa dr 430 pi 480 padahal ktorang duk 3 orang jer.. bil api air n cukai lain lagi.. aku bukan anak jutawan yang xtaw nak guna duet untuk ape dah.. aku ni bapak pun dah xde. sahkan jadi anak jutawan. hahaha.. buat lawak betol si zamilan bin abdul kadir tuh.. lepas tuh pagi tadi tetiba jer dia muncul mintak kunci rumah.. x call pun bagitaw nak jumpa dulu. hape dia ingat masa kat dunia ni dia yang punyer. Pi mampos la ngko wahai zamilan bina bdul kadir. tengah hari dia kata nak datang pasang banner untuk penyewa baru, tapi bila dia datang, ropenyer bawak 5 orang arab yang selamba jer pijak tilam aku. hampeh betol.

Tuan rumah aku yang bagus sangat tuh selamba jer bawak orang datang tanpa bagitau ktorg padahal status ktorang masih as penyewa rumah tersebut. Aku heran betol la dengan pakcik tua yang desperate tuh. Deposit dari rm 1800 jd bwh 300... dahla dalam surat perjanjian dia tambah 'sewaaan selama 2 tahun' dengan guna pen. Pastu, yang jadi saksi surat perjanjian wife dia sendiri.

Kalau lewat bayar sewa, dia nak charge rm5 sehari. What the ****? x consider langsung yang sewa tuh student bukan orang dah keje. Ape dah.. Ptg tadi dia call bgtau suh kosongkan rumah 1 july padahal 26 jun ak still ada exam. hampeh betol. Ape kejadahnye dia nak suh keluar tetiba? Barang semua x emas lg. Rak and peti sejuk bla..bla..bla...nak angkut cmner? masa ble nak angkut? Bengong. Ben dgn fairuz both dah menyumpah dah..fairuz kata bia la dorang anak beranak mati tbakar..ben sumpah sampai habis keturunan dia. Aku nak sumpah ker?

AKu x halal jer..hahahahaha....aku x halal. aku x halal. aku x halal.

Ben n Fairuz kata. Mampos la dia makan duet anak yatim. Hahaha....
aku x halal nih.. habes la dia..dia janji nak naik sewa maksimum pun 450. di mana janji2 mu wahai zamilan bin abdul kadir??

3 comments:

Izham Shah said...

Ntah nyer.. Masaalah besar ker...? Haa Len,eruz,ben...???
Ngkorang blh dok la bwh jambatan dulu... ekekekekekek...
Sabar la korang ekk... Bwk byk2 bersabar... Sabar tu kan separuh drp Iman.. hehe.. Biarlah En Zamilan bin Abdul Kadir tu nak buat apa pun,nie kat dunia..kalau dah tua2 pun masih ingat harta dunia..,nnt kalau mati pun bkn blh bwk masuk kubur...
Korang cepat2 la carik umah baru... Roger la kwn2 yg ada..,mana tau dpt tolong cr umah kat area sana gak.. Xpun,ngko singgah2 la 7e jap,kat board dia byk iklan umah/bilik sewa... Sementara ajer pun kan...
***Len,Eruz,Ben.. Byk2 kan bersabar..jgn korang pegi pijak org tua tu lak.. xbaik tau melawan org tua... dia dah tua,ntah bila lagi dia nak hidup... Ingat pesan aku tu,jgn pijak dia...Kalau korg dendam gak..,korang bakar jer umah sewa dia tuh,nnt dia xder umah sewa dah... Padan muka dia.. ekekekekekek... Kalau dah bakar,kena gari,jgn bgtau aku lak ajar... hahahahahaha...
***P/s... Kalau korg tido bwh jambatan,hujan lebat jgn lepak lagi kat situ,kang hanyut lak..! hahahahahaha....

bEt said...

pg td ko anta msg ckp ko takut...then aku baca blog ko kata kena halau...so aku call la td...punya la sanggup aku masuk hutan nk cari line punya pasal...nyamuk lagi..gelap lagi...boleh ko tanya sape call nih??sedey aku...

:'(

miSs ShinOsuk3 said...

aduh....ha3..
ko ke yg call?
asal kuar no msia?
019 lak tuh..mana la aku taw..
ak x bajet pon 2 ko..
sore x clear..duh..