Sunday, 17 May 2009

..pagi2 yang sentiasa berlalu..

pagi ni aku lapar....aku pun turun beli roti kat 7E seawal jam 7.00 pg. Aku pakai baju hijau, kasut hijau semua hijau sebab aku rasa nak menghijaukan diri. =)
Sudah lama aku tidak bangun pagi (hakikat sebenar). Semasa aku berjalan, aku nampak dua orang dak lelaki indon duduk tepi jalan. 'Dorang buat apa lepak pagi2 nih?' kataku dalam hati. Aku berlalu di belakang dorang begitu sahaja.Selepas beli roti gardenia sungguh enak dimakan begitu sahaja, aku terus jalan balik rumah. Dalam perjalanan balik, aku nampak awan...biru..CANTIK!!!! Dengan cepat aku kuarkan hp. Click!!ambil gambar awan....dua mamat indon tu pandang aku tapi aku buat macam nampak tiang jer. Masa naik tangga, aku rasa perjalananku sangat senyap. ''oh, kasut hijauku rupanya''kataku. Kasut hijau pilihan adik laki aku. Dia kata comel, so suh aku pakai. '(emm...layan je la budak tuh). Bagus jugak pakai kasut yang x bising macam pakai heels bunyi ketak3..masuk rumah, aku terus ke beranda. Pandang langit lagi.
Sungguh cantik!!!click!!ambil gambar lg..kalau biru tambah hitam jd camner? sungguh tak menarik. Aku bersyukur hidup di negaraku MALAYSIA yang aman. Langit tak hitam kelabu merah mahupun pelik2...yang ada biru and putih yang cantiiiiiiik!!! ku lihat ke sudut beranda. Hmmmm....bayamku membesar dengan lambat. Nak buat cmner, aku tanam atas pasir. Pasir dalam pasu. Pasu kena air sabun bila jemur baju. Kesian bayam itu.




 

3 comments:

bEt said...

kata nk pindah umah abg ko??

miSs ShinOsuk3 said...

x pindah lg la...this month last la.

Izham Shah said...

Len.. Morning.. Apersal aaa..gue nak msg loe ikut email xleh,loe x kasi on email ker apo? Lagi satu apersal bayam ngko besar anak ayam jer,ngko letak la dettol,mesti sbb ada bakteria tuh... wakakakakak.. Gue tanam salad gebu jer...tangan loe panas kot..hehehe...
*** Jadik la follower blog gue yg macho ituh,tapi camno nak jadik follower blog loe??,xder button pun nak add..ampeh tulll la..
***P/s..
Kim salam rindu gue kat Eruz duh duh duh tu..Gue rindu kat dia byk skit dr rindu kat loe.. keh.keh.keh..