Tuesday, 28 April 2009

how i'm gonna tell you???

aku selalu fikir...bagaimana agaknya kesudahan hidup aku?
aku selalu fikir...sempatkah?
aku selalu fikir...kalau x sempat?
aku selalu fikir...apa yang perlu aku buat?
aku selalu fikir...kepada siapa aku nak bagitau dulu?
aku selalu fikir...siapa yang selayaknya tau dulu?
contohnya:
14.06 = aku terperangkap dalam rumah yang sedang terbakar dulu.
Api menyala -> cuba padam -> tak dapat -> tutup main suis (walaupun terpaksa naik rak kasut untuk mencapainya)-> cari kunci tak jumpa -> try bukak grill tak dapat -> call bomba yang x guna -> try bukak grill lagi -> keluar tingkap nak ambil udara -> lari masuk -> api menyala penuh satu rumah,panas x terkata -> menjerit mintak tolong -> percubaan membuka grill -> merayu mintak tolong bukak grill cepat->asap dah penuh xleh bernafas dan sangat panas-> tataw nak buat apa (ruang penuh dengan api+asap)-> berdoa -> mesej abang-> got idea-suruh orang kopak grill-> finally aku dapat keluar dengan bahu terbakar, rambut terbakar. Lari turun tangga bawah dari tingkat 22 pi grounfloor.
semua berlaku less than 15 minutes.
flashback semula.
kalau aku putus asa nak bukak grill-mati terbakar+rentung.
kalau aku stay kat luar jendela-mati jatuh kena angin.
kalau aku mati????
sape jer yang tahu?
my family jer....
the next day, 2orang jer call aku tanyer khabar (sebab aku masuk tv3).
kalau ajal aku dah sampai masa kebakaran tuh??
how im going to tell my friends that im no longer exist?
who gonna tell?
refers dengan masa situasi di atas, aku xde masa pun nak bgtau kat member2 yang aku sayang dorang. Mesej aku kat abang aku, 'balik.rumah terbakar, x dapat keluar'.
hmm....anyway,in case, if anything happen to me, i tell YOU all NOW.
I LOVE MY FAMILY+bf
I LOVE MY FRIENDS
I NEVER REGRET THE LIFE I EVER HAD
I THANKS EVERYONE for THINGS HAPPEN IN MY LIFE

0 comments: