Thursday, 11 December 2008

Plan cuti ini...

Flight aku 14 ni..balik rumah. hmm...tapi aku cm x rase pape..aku rasa rumah aku cam dekat jer...sbb tu ak x prepare pape..ak x kemas2 lagi..huhu...ntah pape jer aku ni. Bukan x excited nak balik tapi aku rasa nothing dengan jarak tuh...xtaw la sampai mana baru aku rasa jarak tu jauh...adakah aku perlu ke benua lain? ntah la...aku rasa pi mana pun aku tetap akan rasa dekat jer. and nothing yang buat aku risau. Yang buat aku risau, diri aku sendiri jer kot..
tapi sebenarnya aku memang x sabar nak balik rumah.
Banyak benda yang aku rasa nak buat.

Aku buat list pasal benda yang aku nak buat masa cuti nant :-

1.Sampai rumah jer, aku nak g jumpa nenek aku..aku rindu sangat2 kat dia. Aku juga nak jumpa budak2 kecil tuh. aku memang balik sebab rindu sangat kat dorang.

2.Petang nanti aku nak jog naik bukit sambil bawa kamera untuk ambil gambar sunset. Twilight di sebalik gunung memang sgt menarik. Mana tau Gunung Kinabalu tu dah semakin rendah ker, beralih pulak ker..entah ape aku mengarut nih..

3.Aku juga nak bawa anak saudara aku jalan2 kat depan rumah sambil tengok bunga (kalau bunga hidup lagi) and aku nak ajak dorang tanam bunga. Hehew..aku jugak nak gendong Ewie pi sungai. nak bawa dia tengok ikan. waaarghhhh!!!rindu betol aku dengan budak2 tuh..

4.Aku nak makan buat yang pelik kat belakang rumah aku. Aku tataw nama per tapi buah dia masam. Xpe..nant aku ambil gambar buah tu nant. Aku selalu mimpi pasal pokok tuh..haha..

5.Aku nak menang pertandingan badminton dalam family. Hari tuh aunty aku call bagi warning kat aku. Dia nak cabar aku lawan single. Dorang nak tentukan ranking dalam family. Cuak jugak aku dengar sebenarnye. Malu la aku kalau kalah dengan makcik aku yang dah nak dekat 50 tuh..tapi seryes!!dorang tu terel..

6.Sebenarnya aku juga berniat nak lawat kubur ayah aku. Since dia meninggal aku tak ada kekuatan nak datang pi kubur dia. Sampai sekarang aku selalu mimpi yang aku borak2 dengan dia. Mimpi tu buat aku gembira dan kadang2 sedih.

7.Aku nak join dorang main takraw petang2 lak la..hehe...aku harap semua sempat la.

8.Aku nak jumpa adik aku yang duk dengan aunty aku. Aku nak brainwash dia sket. Hahaha....awal2 dah plan nak brainwash ni. Kalau dia tau mau dia tak nak jumpa aku.

9.Aku nak lepak2 kat beranda dengan adik lelaki aku yang bawah aku...and talking about music and so on. tu la topik kitorang. Then aku nak suruh dia nyanyi untuk aku..and aku nak suruh adik lelaki aku yang bongsu men gitar untuk abang dia. Hahaha...nant aku rakam la. :)

10.Aaahhh...banyaknye dalam kepala aku. Macam tak sempat jer nak buat semua. Tapi yang paling penting, aku nak borak ngan mama aku. Aku nak masak untuk dia pulak. Hehew...aku nak jadi anak yang baik.


Memandangkan 2008 hampir berlalu, aku dah pun niat awal-awal....aku berazam untuk menjadi anak yang lebih baik tahun 2009 wlaupun nombor 2009 tu kelihatan hodoh.

Yeah!!!doakan supaya aku dapat borak ngan mama aku.
=)

2 comments:

A.i.m.i said...

bagus2. dah buat list tu. hehe. nouie, nati aku plak nak p jalan kat kampung ko bole? salunya ko jeh yg dtg tdo umah aku, makan jambu batu before tdo. kalau aku p kampung ko, bole buat apa ya? hahaha. nak p panjat gunung jugak la. bole? wakakakakaka. =D

aku doakan ko biar ko happy2 nti blk umah. pastu sume impian ko tercapai. pastu supaya azam 2009 ko berjaya.

ps: aku harap ko tabah masa g melawat kubur ayah ko. jgn sesedih ok =)

miSs ShinOsuk3 said...

pi kampung aku,aku bawak ko g bakar ikan kat tepi air terjun.jalan kaki x sampai 15 min.
hehew..mandi sampai kecut.
haha..air terjun 2 kwsn tadahan.so, xde org kaco punyer..
mest la ak ajak ko naik bukit depan rumah.hahaha..