Monday, 8 December 2008

Family SengaL

Sebenarnya aku tak ada apa2 yang penting untuk ditulis. Tapi rasa nak tulis jugak.
Huhu...paling last aku update blog pun few days ago..apa yang aku buat? sebenarnya aku buang masa tengok movie..
aku dah terpengaruh dengan housemate aku..dia yang start tengok satu citer korea ni.
Aku pun tersuka pulak..title dia BAD FAMILY..aku mula2 nak tengok cerita tuh sebab ada Kim Hee Chul dalam tuh.. tapi last2 aku tersuka the whole cerita tu pulak..kebetulan aku pi bukak akaun tagged memandangkan aku dah terlalu bosan dengan friendster.Facebook lak banyak songeh.best tu best tp lambt sangat...even tenet laju pun loading still lambat. nb aku kot yang slow sgt. hehe... citer ni best sebab jadi macam keluarga sengal aku lak.

cite bad family pasal dorang wujudkan satu fake family untuk sorang budak kecik yang whole family dia dibunuh and then dia lost memory dia. So, untuk dapatkan semula memori dia,fake family diwujudkan. Tapi family sengall aku xde la macam tuh...

Family sengal aku wujud mula2 sekali antara aku dengan bapak angkat aku jer..
papa ni sebenarnya 3 thn je lg tua dari aku. Hari tu aku borak2 pasal personal things dengan dia.
So, keluar topik pasal ayah..dia pun dah xde ayah..tataw la angin apa dia pun nak ambil aku jadi anak angkat a.k.a anak pungut yang dipungut dari buluh betong(tataw betul ke x eja tuh).
Dahla dengan serius dia bahasakan diri dia as 'papa' depan orang ramai..kebetulan pada masa yang sama ada sorang member aku (Gaban) ni konon nak ngorat aku. dia pun gatal nak pangil papa aku as 'papa' jugak..
tapi papa aku xnak dia ni jadi menantu. Hahaha...bila papa kapel,aku automatik dapat mama.
Mama ni selalu nak ignore aku sebab aku ni anak pungut jer..mama rapat dengan room8 aku.
Dia ambil room8 aku ni sebagai anak kutip dia. Papa x suka anak kutip.Dia cakap anak kutip pemalas.
Mama x suka aku sebab aku rejek menantu kegemaran dia (Gaban)...
Mama ada kawan nama Bibi yang akhirnya jadi bibik kitorang.
Mama jugak ada adik yang kitorang panggil as Mak Su (Syaz).
Mak Su ni kononnya ada husban yang kitorg panggil as Pak su.
Kitorang juga ada granny yang single dan comel lagi menggoda. =)
Dan seorang Grandpa yang juga sangat chubby dan comel (Bear).

Ku sangka hujan sampai ke petang, rupanya hujan di tengah hari.
Haha.. tetiba berlaku sumbang mahram dalam keluarga sengal kitorang nih pulak.
Paksu ada affair dengan mama. Lalu papa menceraikan mama menyebabkan keluarga sengal berantakan.
Sekarang, anak kutip telah menjadi Tanggang sebab dia derhaka kepada ibunya.
Aku sebagai anak pungut jer yang bernasib baik sebab aku dipungut oleh papa.
Anak kutip dikutip oleh mama. Sekarang yang tinggal, papa, granny, maksu, anak pungut, anak kutip.
Kitorang memang sedih la jugak sebab family sengal ni hancur. dulu selalu makan sama2..
kalau x cukup korum,semua orang xnak makan. sekarang lagi susah sebab paksu n mama lari bersama..
tapi x kesah la..kitorang memang sengal jadi lantak la dengan mama n paksu.

Yang aku kesal, paksu tu agak ce**^* sebab dia rampas mama daripada papa, then dia manipulate mama sampai mama xnak kawan dengan kitorang dah.bengang ak ngan paksu... tp sebenarnya yang paling kesian ialah mama sebab dia dah tak ada sape2. Mama sakit tenat. Actually dia x sehat tapi dah dia pilih jalan macam tu.
Nak buat mcm mana...kitorang pun x dapat nak paksa dia rapat dengan kitorang balik.
Kitorang dah jadi macam outsiders. Dia siap tuduh kitorang hasut papa ceraikan dia tapi tak pernah cuba bincang dengan kitorang lelok. Kalau dulu, dia sakit jer semua orang datang lawat bawa makanan and jaga dia lelok.

Sekarang, bibik pun menyebelahi papa and bibik pun busy..so tak ada masa sangat nak jaga mama.
Mama perlukan someone ( girl) untuk jaga dia tp nak buat macam mana kalau dia sendiri yang lari dari kitorang...
aku kesian kat mama...dan juga papa...tapi aku xnak dorang rujuk balik dah..sebab mama memang suka mencurangkan diri(hobi dia kot). Tak sesuai untuk papa. Just.....aku nak sekurang2nya kitorang semua berbaik2 semula..
sekurang2nya kitorang dapat makan semeja macam dulu2..dan menyengal bersama2...
tadi aku baru keluar dengan papa..sekali dengan maksu.
makan kek! hehe...
papa sibuk mencari mama baru untuk aku... =p




On my last besday:aku,anak kutip,granny then papa. Mak su amik gambar..



Bukak puasa kat mines,dari kiri : Mak su, mama, anak kutip (tanggang sebab derhaka kepada mama




Mama, anak kutip, anak pungut




Pak Su and Mak Su masa besday Mak SU.




Aku dan Gaban yang menjadi menantu kegemaran mama tapi papa rejek




Anak kutip, mak su and mama bincang pasal baju raya.




Masa pi main bowling sm2 kat mid.




Mama, papa and anak kutip mama..




Sengalers HPs..



Now...no longer exist......

6 comments:

A.i.m.i said...

wah...bestnya ada family sengal. haha. tp part last kesian. x pe lah, atleast penah ada sweet memories together =)

miSs ShinOsuk3 said...

aar...cmbest jer ad family sengal tp x best part last2..
bese la tu kan?

bEt said...

biasa citer dongeng happpily ever after...

miSs ShinOsuk3 said...

kalau cm2 aku hrp ni citer cm cite dongeng ar.
huhu..
papa dah sedar la..dia ckp dia bodoh sebab biarkan ex-mama pbodohkan dia.

Wenwink Kidu.Duki said...

best btul khidupan unversiti ko kan. sa agak sesal juga sa nda ambil kesempatan ni unutk bergaul dengan ramai orang....

Len Inouie said...

Jan ko jeles wen. Belum terlambat untuk enjoy!

Paling penting, jgn pandang rupa paras wajah mahupun latar belakang untuk berkawan. Jgn pilih bulu..baik dgn semua org, ramah.

Tidak pernah rugi buat baik.